Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





Apa Kata Hati




Landskap Rohani mula memecahkan pemikiran aku ketika ini memikirkan kata kata hati yang kadang kala bercampur dengan usikan di kala Ramadhan ini.

HR. Ahmad dan al-Nasa’i)



Abu Hurairah ra. berkata: “Adalah Rasulullah memberi kabar gembira kepada para sahabatnya dengan bersabda: “Telah datang kepadamu bulan Ramadhan, bulan yang diberkahi. Allah mewajibkan kepadamu puasa di dalamnya; pada bulan ini pintu-pintu surga dibuka, pintu-pintu neraka ditutup dan para setan diikat; juga terdapat pada bulan ini malam yang lebih baik dari pada seribu bulan, barang siapa tidak memperoleh kebaikannya maka dia tidak memperoleh apa-apa.”
 
Bisikan apa yang mendesak? Memajukan Landskap Rohani atau memajukan inforia dunia. Terkadang hati ini terbahagi kepada dua bahagian yang sungguh aku tidak pasti yang mana berlaku tarik menarik antara setan dan malaikat dalam menjinakkan hati yang amat benar ketandusan ilmu akhirat. Hati adalah istana yang merajai singgahsana terulung yang mana rakyatnya adalah anggota pancaindera yang menjadi hamba melayani karenah hati. Seolah jika hatimu tandus bagai Sahara The Desert maka zalimlah kamu pada Landskap Rohani yang memuja Nafsu lalu mengangkat dia(nafsu) menjadi raja di hati. Andai cahaya kerohanian Allah menerjah dengan rahmat dan redha maka kamulah tetamu agung merajai singgahsana kalimah tauhid LaillaHaillah.

0 comments: