Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





Teori Darwin Terkandas



Landskap Rohani
Dari Abu Abdurrahman Abdullah bin Mas’ud radiallahuanhu beliau berkata : Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam menyampaikan kepada kami dan beliau adalah orang yang benar dan dibenarkan : Sesungguhnya setiap kalian dikumpulkan penciptaannya di perut ibunya sebagai setetes mani selama empat puluh hari, kemudian berubah menjadi setetes darah selama empat puluh hari, kemudian menjadi segumpal daging selama empat puluh hari. Kemudian diutus kepadanya seorang malaikat lalu ditiupkan padanya ruh dan dia diperintahkan untuk menetapkan empat perkara : menetapkan rizkinya, ajalnya, amalnya dan kecelakaan atau kebahagiaannya. Demi Allah yang tidak ada Ilah selain-Nya, sesungguhnya di antara kalian ada yang melakukan perbuatan ahli surga hingga jarak antara dirinya dan surga tinggal sehasta akan tetapi telah ditetapkan baginya ketentuan, dia melakukan perbuatan ahli neraka maka masuklah dia ke dalam neraka. sesungguhnya di antara kalian ada yang melakukan perbuatan ahli neraka hingga jarak antara dirinya dan neraka tinggal sehasta akan tetapi telah ditetapkan baginya ketentuan, dia melakukan perbuatan ahli surga maka masuklah dia ke dalam surga. (Riwayat Bukhori dan Muslim)


Persolan pun menjadi jelas ketika aku meneliti bukti-bukti fosil secara terperinci, tetapi entah itu pada tingkatan ordo atau spesies, berulang kali kami menemukan bahawa bukannya evolusi yang terjadi secara lambat laun, tetapi yang terjadi adalah satu kelompok yang muncul secara tiba-tiba, demikian pula kelompok lainnya……





Darek V Ager(ahli paleontology-fahaman evolusi)






Sebenarnya tidak ada bentuk atau apa-apa transisi yang ditemui pada fosil yang menunjukkan proses evolusi terhadap stuktur manusia. Segala penemuan fosil yang ditemui dan diselidiki gagal sama sekali mewujudkan persamaan bentuk manusia yang dicipta dan dibentuk oleh Allah di alam syurga. Bukti fosil yang dicarigali menunjukkan berlawanan dengan harapan ahli-ahli evolusi, kehidupan muncul di muka bumi secara tiba-tiba dan telah berbentuk sempurna. Ini ertinya bukti fosil menunjukkan bahawa semua spesis hidup tiba-tiba muncul dalam bentuk yang telah sempurna tanpa melalui perantara. Hal ini berlawanan dengan fahaman Darwin. Berbagai penemuan fosil telah membuktikan bahawa secara keseluruhannya makhluk hidupan muncul dalam keadaan yang sempurna di muka bumi ini. Ini bermakna bahawa asal-usul spesies bertentangan dengan fahaman Darwin, bukan merupakan evolusi tetapi merupakan penciptaan.






“ Maka apakah kamu mengira, bahwa Sesungguhnya kami menciptakan kamu secara main-main (saja), dan bahwa kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?(QS Al-Mukminun ayat 115)






Darwin menegakkan pendiriannya yang kufur dengan mengatakan bahawa manusia moden ketika ini terbentuk dari ledakan hasil evolusi dari makhluk yang menyerupai kera. Kefahaman yang tidak berasas ini diperkirakan telah dimulai 2-5 juta tahun yang lalu dan kononya terdapat beberapa perubahan antara manusia moden dengan nenek moyang mereka. Segalanya adalah bersifat khayalan dan penghinaan . Pandangan evolusi manusia yang berusaha mencari persamaan dengan bantuan berbagai gambaran makhluk-makhluk separuh manusia, separuh monyet yang muncul dengan bantuan perluasan propaganda media adalah terus terang disahkan hanyalah dongeng yang tidak memiliki landasan ilmiah. Maka kafir tetaplah pada kedudukan kufur seandainya tidak berakal melihat keajaiban allah mencipta stuktur manusia yang kompleks. Tidakkah aku, kamu dan kita merasa hairan akan allah yang maha bijaksana mencipta manusia dengan tersusun tulang belulang lalu disaluti daging dengan sisitem saraf yang amat payah untuk kita menelaah. Manusia adalah makhluk ciptaan Allah yang paling indah, paling tinggi, paling mulia dan paling sempurna, dengan demikian tidak ada makhluk lain di alam ini yang menyamai keberadaan manusia. Kesempurnaan manusia sebagai makhluk Tuhan berpangkal dari manusia itu sendiri yang memang sempurna dari segi fisik, mental, kemampuan dan karya-karyanya.


"Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya." (QS. At-Tiin: 4).








"Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari suatu sari pati (yang berasal) tanah." (QS. Al-mukminun; 12).










" Sesungguhnya misal (penciptaan) 'Isa di sisi , adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Adam dari tanah, kemudian Allah berfirman kepadanya: "Jadilah!" (seorang manusia), maka jadilah dia. Ali-'Imran ayat 59 dan 60:










Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepada-nya dari pada urat lehernya. QS. Qaaf (50): 16






0 comments: