Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





batal sudah AKU


LANDSKAP ROHANI

dalam kelam aku berlari
hanya tumpu bukan mendungu
bila mendungu segala hindu memasang lampu



Telah terbit matahari dari negeri timur yang berbatu batu jauh. Matahari itu telah pun bertugas atas nama Ku yang indah. Mengibarkan cahaya tak kira kepada hamba atau pun pendosa. Cahaya nan indah memikat rasa si pencinta hingga ia tenggelam dalam nikmat maha esa. Akulah yang sering mengibarkan tanpa segala pun sedar. Tiada siapa pun tegar. Tiada siapa pun. Tiada sesiapa pun melainkan yang Aku panggil menghadap Ku dengan tenang. Walau gembira takut mu pada Ku itu hanya seteru yang menyapu malu itu. Indahnya melodi itu di bawah alunan arasy Ku medengarkan siulan asmara buat jauhari yang menanti Ku. Tengelamlah wahai pemuja Ku. Dalam asmara Ku lemparkan senyuman… syahdulah hati mu menginginkan Aku.


Tika rentak itu Engkau lagukan mana tahan aku ini ya kasih pujaan ku. Aku lalu mati pada Mu. Ingin pulang sahaja pada Mu. Ketika rentak itu Kau palukan dalam hati ku mana tahan aku engkari lagi. Kerana Engkaulah tujuan ku yang terawal dan terakhir... Menangis aku. Menggigil aku Menggelupar aku pada Mu. Memohon hanya pada Mu ingin senantiasa asyik pada Mu. Mana tahan aku…. Tak termampu aku menahannya. Tolongilah hamba gugurkan keAkuan batalkan segala pengakuan melainkan penyaksian.



Wahai hamba pemuja Ku engkau itu tahu Aku ini siapa. Jadi mengapa engakau lupa segala cinta

aku ni hanya hamba Mu layaknya menderita tersiksa saja

Kalau kau ingin tersika Aku izinkan engkau menderita

aduhai ya tuan ku ya kasih ku bagaimana aku cinta pada Mu telah berabad waktu aku mencari cinta adakah masih lagi palsu
Segalanya palsu jika kau buntu. Hilangkan buntu dengan berteleku pada Ku. Buang ragu mari maju. Maju dengan fikir pasti kau tersingkir. Datanglah pada Ku dengan mengukir

Antara cinta dan airmata
Mana satu lebih berharga
Harga hanya seteru
Binasa pada ku baru kau tahu


Subhanallah…subhanallah….subhanallah…subhanallah….
.....subhanallahsubhanallah….subhanallah.....
...........subhanallah.........


Eloklah kiranya aku kembali pada Mu dengar kata mu dengan izin mu jua. Dalam ini cinta mana tahan aku saja yang merasa sedang raga hilang entah ke mana saja. Mana tahan aku . Mana tahan kamu. Mana tahan ya rasul ku. Mana tahan tiada tertahan. Tahanilah hamba. Hamba rela di tawani.

dalam hayat si zakir mana dia namanya fikir
hentam saja dia ukir segala yang mungkir
mana dia si fakir ….sifakir itu terbang kembali ke zakir
zakir berhayat bukan mayat. Hayatnya zakir itu sakat menyayat
memetakan segala dosa ke hilir barat
hingga sakarat mencuci karat
benar zakir itu adalah pukat memasang jerat diri yang terpikat
dalam berat itu ada sarat
segalanya berat di tanggung nikmat
bila malam menyingsing zakir pun kencing
kencingnya pusing dunia berkeliling
si zakir yang runsing
sendiri…… sendiri
terus runsing dalam peti
peti disimpan dalam hati hingga mati terus sembunyi
melihat diri tidak lagi terperi menyanggahi janji ilahi
bagaikan besi besi khursani tawanan abadi
adukan emas dan tembaga
mana dia jiwa mana dia raga….?




0 comments: