Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





Tidak tahu apa-apa pun


LANDSKAP ROHANI



Duhai maha cahaya rindu pulasan dari seberang menerima cita dan citra dari bayangan. Kini aku menanti kapan tibanya saat itu menanti di dalam alunan tasbih mu daku memuji memohon sejuta pengampunan dari kelam semalam. Daku tidak berdaya duhai maha karya ku kerana dikau tidak ternafi atau terisbat. Hamba makin menggali setiap penjuru hati moga-moga terpalit sinarnya mentaati.  Wahai yang maha kasih izinkanlah aku melagukan nyanyian mu di dalam kamar yang usang agar terdiri ku ini menari di atas arasy mu. Menitik angan di haluan rindu itu janganlah di gagali aku ini menjauh dari dodoian mu.
Wahai maha karya ku…..,
Wahai sanjungan ku….
Duhai allah ku…..
Terbitkanlah aku ini menjadi hamba mu…. Izinkanlah penyucian zahir ku menziarahi bathin ini. Walau hamba sering terluka dari afaal mu aku menjadi redha dalam rahmat kasih mu. Izinkanlah hamba benar-benar mentaati mu wahai yang dinanti moga penantian itu bukan menjadi penyiksaan bagi ku. Moga-moga menjadi aku yang bersangka baik pada apa saja hukuman. 
Moga-moga hamba bisa melepaskan segala wasangka…..

Duhai hamba ku tidaklah aku ingin kau tersiksa menderita
Berpalinglah dari segala cinta mu
Kembalilah pada ku
Hingga tiada apa dalam sanubari mu melainkan hanya aku saja
Lihatlah di dalam benak mu adakah aku di situ atau hanya aku di situ
Janganlah kau lekas menderita dari apa yang tiada
Kerana sesungguhnya aku sebenarnya tiada
Tiadalah wujud aku di dalam aku
Melainkan hanya kosong semata
Marilah
Marilah…

Ke mana ingin ku menuju
Akhirnya aku kembali pada mu
Kembali pada mu yang aku tidak kenal menyaksi
Ampunkan daku
Ampunilah hamba mu
Kerana aku tidak tahu…. Tidak tahu…  
Tidak ketahui apa-apa pun

0 comments: