Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





kidung yang derhaka dari lautan nestapa


LANDSKAP ROHANI

gelaplah segala gelita
tiada bermandikan cahaya
lalu ku basuhi si air mata
mohon menutup seloka  nan celaka
ku kaburinya dengan dosa
mana mungkin kan bahagia
andainya ku turuti kata
dari sekalian pendusta
tiada yang ingin mengata apatah lagi melata
sekalian umat memandang bagai raksasa
menuduh dan mengeji sesuka rasa
tiadalah dapat aku mengota
segala janji bagai  ternista
oleh kidung-kidung yang derhaka
dari lautan nestapa
sungguh hampa
sungguhlah hampa
aku terhampar di gigian pahala
namun yang aku ingin hanya esa
tuk kembali pulang meraya
dalam kelibat ini aku terpaksa
meronta-ronta
meronta dan menerima
dari apa sahaja
yang tersua
janganilah aku di hamba sahaya
tidak rela aku di bawa
oleh arus suasa yang geliga
dalamnya intan permata
tapi rupanya hanya debu tak beharga


0 comments: