Ku Persembahkan Karya Hati ku Buat Tatapan Diri ku Yang Asyik Syok Sendiri.

My Starz

SalaM

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang Menciptakan, Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dengan nama Tuhanmu yang Maha pemurah, yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya... Surah al Alaq 1-5....







zakirlazarus@gmail.com





Si Lautan Khayal


LANDSKAP ROHANI

kun kata Nya fayakun kata Dia. Keduanya bermesra di dalam Tanya. Apakah gerangannya diri itu…. Apakah sudahnya diri itu…. Apakah bermulanya diri itu…….  Namun katanya tidaklah tahu  walau beribu abad lamanya kerana jawapannya ada disana. Yang bersembunyi di dalam cahaya laksana membelah gelap menghancur istana. Lalu katanya ke manakah hilang walau telah dikhabarkan gemilang. Namun daku memujuk alam mencuba mencari di setiap silam. Ohhh alangkah dangkalnya akal pabila dapat mu hanyalah sejengkal manakan sama si lautan khayal.

mungkirilah janji mu di setiap daerah
kelak tiada siapa bisa menziarah
kerna sudi mu padaNya hanyalah amarah
maka hancurkanlah setiap daerah
dengan alunan asma Allah
hanya dengannya bisa kau menyerah

Duduk menatapi cermin itu sehingga membiaskan laku, lalu terjahi ia satu persatu bagi membuka baju demi baju. Lalu basuhilah baju itu sehingga hilang kotoran lalu, agar kebersihan itu menjadi tabiat mu. Maka huraikanlah satu persatu tentang kesucian itu yang manakah ia aku dan yang manakah ia seteru.

0 comments: